KEMIK İLIĞI KÖK HÜCRE TEDAVISI-RU

04.10.2017
Kemik İliği Kök Hücre Tedavisi-ru

Kronik kas iskelet sistemi sorunlarının tedavisinde, son yıllarda üzerinde birçok araştırma yapılan kök hücre tedavilerinin en son ve en etkili olanlarından biri kemik iliği kök hücre tedavisidir. Bu konuda ülkemizde bir ilki gerçekleştirmiş oluyoruz.

Hücresel tedaviler bildiğimiz gibi kandan, yağ dokusundan ya da kemik iliğinde elde edilebiliyor. Kemik iliği kök hücre tedavisi özellikle ortopedik rahatsızklılarda ve sporcu yaralanmalarında tercih edilen bir yöntemdir. Bir çok kronik ortopedik ağrılı durumların tedavisinde ve sporculardaki doku yaralanmalarının tedavisinde etkili ve güvenli bir yöntemdir.

Görüntüleme altında ya da körleme olarak leğen kemiğinden 30-60 cc civarında kemik iliği alınır. Özel birtakım kitler ve ayrıştırıcı cihazlardan geçirilerek iyileştirici özelliği olan mezenkimal hücreler elde edilir. Bu hücreler hasarlı dokuya ultrason eşliğinde enjekte edilir.

Kemik iliği alınması genel olarak ağrısız, konforlu bir işlemdir. Düşük dozda bölgesel uyuşturma yapılarak uygulama neredeyse ağrısız yapılabilir. Uygulama sonrası birkaç gün tedavi yapılan bölgeye buz uygulaması yapmak ve parasetamol gibi bir ağrı kesici kullanmak gerekebilir.

İyileşmenin haftalar, aylar içerisinde olması beklenir. Bu süre içerisinde egzersiz yapılarak iyileşmeye katkı sağlamak gerekir.

Kemik iliği kök hüce tedavisi hangi hastalıklarda uygulanır?

• Tendon ve bağ yaralanmaları
  • Eklem kireçlenmeleri