ZONA AĞRISI
POSTHERPETİK NEVRALJİ

Nedir ?

Zona Ağrısı ( postherpetik nevralji = PHN ) , belli bir sinir alanında şiddetli nöropatik ağrı ile seyreden bir rahatsızlıktır. Hastaların çoğunda, yaşam kalitesinde ciddi bozukluğa neden olur.  Tedavisinde çok sayıda ilaç ve girişimsel tedavi gerekebilmektedir.

Sebebi nedir?

Zona rahatsızlığının asıl sebebi su çiçeği virüsüdür. Geçmişinde su çiçeği hastalığı geçiren insanların savunma hücrelerinde bu virus hapsolmuş bir vaziyette kalır. Ancak tamamiyle vücuttan temizlenemez.  Yıllar sonra , birtakım nedenlerden dolayı bağışıklık sisteminin çökmesi sonucunda bu virus , serbest kalır ve zona dediğimiz bu rahatsızlığa neden olabilir. Bağışıklık sisteminin çökmesine neden olan başlıca faktörler, yaşlılık, kanser tedavisi – kemoterapi, AIDS gibi hastalıklardır.

Belirtileri nelerdir, nasıl teşhis edilir?

Zona hastalğının en önemli belirtisi etkilenen cilt bölgesindeki sinirlerin gittiği yol boyunca görülen kabarık, kırmızı döküntülerdir. Bu lezyonlar çıkmadan birkaç gün öncesinde, başağrısı, ateş, halsizlik, ışıktan rahatsızlık ve ciltte duyarlılık görülebilmektedir. Cilt lezyonlarının başlamasından 1-2 hafta sonrasında ise sinir ağrısı ( nevralji ) belirtileri başlar. Etkilenen cilt bölgesinde yanma, aşırı hassasiyet ve şiddetli ağrı hissedilir.

Zona Tedavisi

Zona hastalığınıntedavisini iki grupta değerlendirmek gerekir. Akut ve kronik dönem tedavileri birbirinden farklıdır. Hastalığın başlangıç döneminde zona virüsünün çoğalmasını engelleyici ( antiviral ) ilaçlar verilir. Yine bu dönemde kortizon da faydalı olabilmektedir.

Kronik dönemde ise, yani cilt lezyonlarının azalıp, şiddetli ağrının görüldüğü dönemde birçok ilaç ve girişimsel tedaviler yapılabilmektedir. İlaçlardan, ağrı kesiciler, nöropatik ağrı ilaçları, morfin türevleri, depresyon ilaçları faydalı olabilmektedir. Girişimsel tedavilerden ise sinir blokları, epidural, spinal enjeksiyonlar, paravertebral bloklar ve spinal kord stimulasyonu yöntemleri uygulanabilir.

Özetle zona tedavisinde;

1. Zona virüsünün üremesini engelleyici ilaçlar
  2. Zona ağrısına etki eden ilaçlar
  3. Sinir blokları
  4. Epidural enjeksiyonlar
  5. Paravertebral bloklar
  6. Spinal kord stimülasyonu
GET AN APPOINTMENT FOR DIAGNOSIS AND TREATMENT
Do not allow sports injuries, joint aches and musculoskeletal disorders to slow you down. Make an appointment today for the diagnosis from Bakırköy Ağrı Center and treat our pain and injuries from our first class experts. Lighten your severe pain and return to your active lifestyle.