DEJENERATİF DİSK HASTALIĞI – OMURGA DİSKLERİNDE KİREÇLENME

Omurgamızdaki kemiklerin arasında bulunan disk adı verilen yapı, amortisör görevi görerek omurgaya binen yükün eşit dağılmasına yardımcı olur. Disklerin su içeriği zamanla azalır, esnekliğini kaybeder. Yaşlanmayla birlikte disk içinde yırtıklar, zedelenmeler görülebilir. İşte bu disklerin yıpranması ile oluşan rahatsızlığa disk kireçlenmesi denmektedir.

Beldeki disk kireçlenmesinin en önemli belirtisi bel ağrısıdır. Bu ağrı genellikle hareketle artış gösterir. Sabahları  yarım saati geçmeyen bel tutukluğu olabilir. Bel ağrısı genellikle kalçalara doğru yayılma gösterir. Hastalık ilerlerse bel hareketlerinde kısıtlanma gelişir.

Tedavide, disk zedelenmesinin yavaşlatılması için omurgayı koruyucu önlemler almak gerekir. En önemlisi bel ve karın kaslarını güçlendirme egzersizleridir. Fizik tedavi, kaplıca, masaj gibi yöntemler bir süreliğine ağrı kontrolü sağlayabilir. Kilo vermek ve düzenli spor yapmak faydalıdır. Ağrı kesici ve romatizma ilaçları da ağrının azaltılmasında yardımcıdır.

Ağrı bu yöntemler ile kontrol altına alınamayan hastalarda girişimsel ağrı tedavi yöntemleri uygun seçenek olabilir. Bu yöntemlerde disk içi radyofrekans tedavisi oldukça etkili olabilmektedir. Görüntüleme eşliğinde disk içine iğne ile girilir, radyo dalgaları ile alternatif akım verilerek disk dokusundan kaynaklanan ağrılar azaltılabilir.

Kireçlenmesi çok ilerlemiş , ağrısı bir türlü kontrol altına alınamayan hastalarda ise bazı ameliyat yöntemleri uygulanabilir.

Kliniğimizde omurga kireçlenmesi – dejeneratif disk hastalığı tedavisinde uyguladığımız yöntemler:

• İlaç tedavileri
  • Fizik tedavi ve egzersiz programı
  • Akupunktur ve kinezyolojik bantlama
  • Proloterapi