OMUZUN KALSİFİK TENDİNİTİ

OMUZ TENDON KİREÇLENMESİ

Kalsifik tendinit nedir? neden olur? ve belirtileri nelerdir ?

En çok omuz tendonlarında görülen kalsifik tendinit, vücudun iyileştirme mekanizmalarındaki henüz bilinmeyen bir bozukluk neticesinde tendonun hasarlı bölgesinde kireç birikimi ile karakterize ağrılı bir rahatsızlıktır. Belirtileri; omuzda ağrı, sıcaklık artışı, omuz ve kol hareketlerinde kısıtlanmadır.

Kalsifik tendinit nasıl teşhis edilir ?

Kalsifik tendinit tanısı için röntgen yeterlidir. Eklem ultrasonu ile de hızlı tanı koymak mümkündür. MR görüntüleme kalsifik tendinit tanısı için ideal bir yöntem değildir. Zira bazen MR da gözden kaçabilmektedir.

Kalsifik tendinit tedavisi

Omuzun kalsifik tendiniti tedavisinde ağrı kesici, ödem giderici ilaçlar, omuza kortizon enjeksiyonu ve fizik tedavi yöntemleri uygulanabilir. Fizik tedavi yöntemlerinden ESWT ( şok dalga tedavisi ), kalsifk tendinit tedavisinde en çok uygulanan yöntemdir.

Omuzun kalsifik tendiniti tedavisinde nokta atışı yöntemi

Standart yöntemlerden fayda görmeyen hastalarda, ultrason rehberliğinde ikili iğne tekniği ile tendonda biriken kireçleri temizleme tedavisi kalsifik tendinit tedavisinde en etkili uygulamadır.

Kalsifik tendinit tedavisinde ameliyat yöntemleri nelerdir?

Hiçbir tedaviden fayda görmeyen hastalarda ise cerrahi teknikler uygulanabilir. Kapalı ameliyat tekniği ile tendonda biriken kireçler temizlenebilmektedir.