POLIMIYALJIYA ROMATIKA

Polimiyaljiya Romatika ( PMR ) daha çok 50 yaş üstü kişilerde görülen omuz ve kalça bölgesinde ağrı ve tutukluk ile karakterize iltihaplı romatizmal bir hastalıktır. Hastalık 50 yaş üstündekilerde özellikle sabahları omuz ve kalça hareketlerinde ağrı ve tutukluk yapar. Ayrıca diğer eklemlerde de ağrı olabilmektedir. Özellike boyun, omuz ve kalça bögesindeki bursa dediğimiz yastıkçıklarda iltihaplanma ile seyreder. Sebebi henüz bilinmeyen bir romatizmal hastalıktır. Kadınlarda daha sık görülmektedir.

PMR teşhisi için kesin bir tahlil yoktur. Bütün belirti ve bulguların brlikte değerlendirilmesi gerekir. Elli yaş üstünde, özellikle kadınlarda, omuz ve kalça bölgesinde ağrısı ve sabah tutukluğu olanlarda bu hastalıktan şüphelenmek gerekir. Eklem ultrasonu ile omuz ve kalça bölgesindeki bursa iltihaplarını görmek tanıda oldukça faydalıdır. Kan tahlillerinde sedimantasyon ve CRP yüksekliği tanıya ek bir kanıt olması açısından önemlidir.

PMR , tedavi edilebilen romatizmal hastalıklardan biridir. Tekrarlama ihtimali olsa da başarı şansı yüksektir. Tedavisinde günlük yeterli dozda verilen iltihap giderici romatizma ilaçaları sayesinde kür sağlanabilmektedir.

Uzm. Dr. Ahmet Sümen