Sinir Testi - EMG

Sinir testi – EMG nedir? Nasıl yapılır?

EMG, sinir ve kas hastalıklarının teşhisini sağlayan, elektrik ve iğne kullanılarak yapılan bir ölçüm yöntemidir. Genellikle 2 aşamadan oluşur; birinci aşamada elektrikle sinirlerde iletim çalışması yapılır. Sinir iletiminde bir aksama, yavaşlama ya da küçülme olup olmadığı araştırılır. İkinci aşamada ise esasen kaslar değerlendirilir. Hastalıktan şüphelenilen kaslara özel iğneler batırılarak , elde edilen veriler otomatik olarak bilgisayara aktarılır.

Sinir testi – EMG niçin yapılır?

En çok sinir sıkışmalarının teşhisi için yapılır.  Elin ilk 3 parmağında özellikle geceleri uyuşma ve ağrı yapan karpal tünel sendromunun tek teşhis yöntemi EMG dir. Elin serçe parmağında uyuşma ve karıncalanma yapan dirsekte sinir sıkışması da sadece EMG ile teşhis edilir. Yine el ve ayaklardaki güç kaybı ve his kaybının nedeninin araştırılması da sinir testi ile yapılmaktadır.

Bel ve boyun fıtıklarına bağlı gelişen sinir hasarlarının teşhis edilmesinde de EMG çok yararlıdır. Fıtığa bağlı sinir hasarının derecesi tespit edilir, hangi kasların en çok etkilendiği belirlenir. EMG, bel ve boyun fıtıklarında ameliyat kararını vermede çok ama çok yardımcı bir yöntemdir. Özetle, fıtığa bağlı sinir hasarının olup olmadığının kesin teşhisi EMG ile sağlanır, ameliyat kararı vermede MR ‘dan daha çok faydalıdır, fizik tedavide hangi yöntemleri uygulayacağımız konusunda bize fikir verir.

Şeker hastalarında zamanla gelişen el ve ayaklarda yanma, uyuşma gibi şikayetlere neden olan nöropatinin teşhis edilmesinde de EMG kesin olarak gereklidir. Bu hastalık eğer erken tedavi edilmezse özellikle ayaklarda yara ve ülserlere neden olabilmektedir. Erken tespit edilmesi ve EMG ile belli aralıklarla takip edilmesi gerekmektedir.

Sinir testi hangi hastalıkların teşhisi için kullanılır?

• Karpal tünel sendromu ( El bileğinde sinir sıkışması )
  • Kubital tünel sendromu ( Dirsekte sinir sıkışması )
  • Radial nöropati ( Kolda sinir sıkışması )
  • Tarsal tünel sendromu ( Ayakta sinir sıkışması )
  • Mareljia parestetika ( Kasıkta sinir sıkışması )
  • Siyatik nöropati ( Kalçada sinir sıkışması )
  • Boyun ve omuzda sinir sıkışmaları
  • Bel ve boyun fıtıklarına bağlı gelişen sinir kökü hasarı
  • Diyabetik polinöropati ( Şekere bağlı nöropati )
  • Kas hastalıkları
  • Kas – sinir kavşağı hastalıkları
  • Sinir sisteminin dejeneratif hastalıkları
  • Motor Nöron Hastalıkları

Sinir testi – EMG hakkında daha ayrıntılı bilgi almak ya da uzman doktorumuzdan randevu almak için lütfen arayınız.