ULTRASON ALTINDA OMUZ TENDON KİREÇLENMESİ TEDAVİSİ

OMUZ TENDON YARALANMALARI

Omuz tendon yırtığının sebepleri nelerdir?

Omuz eklemi vücudumuzun en hareketli eklemidir. Omuz ekleminin yuvası küçük, eklemi saran yumuşak dokular yönünden ise zengindir. Bu yüzden omuz ağrısının en sık görülen sebepleri yumuşak doku kaynaklı olanlardır. Omuz tendon yırtıklarının genç popülasyonda en sık sebebi kolun zorlayıcı hareketlere maruz kalmasıdır. Atma, fırlatma ters dönme gibi zorlayıcı aktiviteler omuz tendonlarında zedelenme ve yırtıklara neden olabilir. Yaşlılarda ise zorlayıcı bir aktivite olmadan da omuz yırtığı oluşabilmektedir.

Omuz ağrısı şikayeti nasıl teşhis edilir? Omuz ağrısı olan bir kişi hangi doktora başvurmalıdır?

Omuz ağrısı şikayeti olan birinde öncelikle ayrıntılı bir fiziksel muayene yapılmalıdır. Mümkünse muayene ile birlikte ultrason ile değerlendirme oldukça faydalıdır. Deneyimli bir hekim tarafından yapıldığında omuz ultrasonu ile hızlı bir teşhis konabilmektedir. Kas eklem ultrasonu günümüzde en çok omuz ağrısının teşhis ve tedavisinde kullanılmaktadır. Bazı hastalarda rutin radyografi ( röntgen ) ve manyetik rezonans ( MR ) görüntüleme de gerekli olabilmektedir.

Omuz tendon yırtığı nasıl tedavi edilir?

Omuz tendon yırtığı tedavisinde hastanın yaşına, mesleğine ve yırtığın tipine göre tedavi stratejisi belirlenir. Gençlerde, tendonun tamamiyle koptuğu durumlarda genellikle ameliyat gereklidir. Tendonun tamamiyle kopmadığı kısmi yırtık durumlarında ise ameliyatsız tedaviler ile sonuç almak mümkündür. Yaşlı hastalarda ise yırtığın tipine bakılmaksızın ameliyatsız tedaviler öncelikle uygulanmalıdır. Yaşlı hastalarda omuz tendon yırtığından dolayı nadiren cerrahi gerekir.

Omuz yırtığı tedavisinde öncelikle kısa süreli istirahat önerilir. Ödem ve iltihabın giderilmesi, iyileşme açısından önem arz etmektedir. Bu amaçla ödem ve iltihap giderici ilaçlar, kremler verilebilir. Ayrıca yırtığın olduğu bölgeye lokal kortizon enjeksiyonu da faydalı olabilmektedir. Hem yırtığın iyileşmesine katkı sağlamak hem de omuz kaslarının güçlendirmek için fizik tedavi uygulamaları faydalı olacaktır.

Omuz tendon yırtığı tedavisi için omuzdan iğne yapılır mı?

Evet. Özellikle parsiyel omuz yırtığı tedavisinde ultrason rehberliğinde tendona yönelik lokal enjeksiyon tedavileri önerilmektedir. Bu enjeksiyonlar hem ağrı, ödem ve iltihabın giderilmesinde faydalı olurken hem de yırtığın iyileşmesine katkıda bulunur.