MANUEL TERAPİ

Manuel Terapi Nedir?

Manuel Terapi kelime anlamı olarak, el ile yapılan tedavi demektir. Elle yapılan, masaj, mobilizasyon ve manipulasyon tedavilerini kapsar. Mobilizasyonda ekleme yönelik germe uygulanır ancak kütleme sesi gelmez. Manipulasyonda ise tedavi esnasında eklemden kütleme sesi gelir. Hastaya uygun pozisyon verildikten sonra, ani bir hareketle hasarlı bölgeyi harekete geçirme esasına dayanır. En çok bel ve boyun problemlerinin tedavisinde kullanılmaktadır.

Manuel Terapiyi Kim Uygular?

Manuel Terapi için hastanın öncelikle mutlaka doktor tarafından değerlendirilmesi gerekir. Gerekli laboratuvar ve radyoloji tetkikleri yapılmış olmalıdır. Eğitimli  olmayan kişiler tarafından yapılan uygulamalarda, ciddi yan etkilerin ortaya çıkma ihtimali vardır. Manuel terapi ülkemizde, bu konuda özel eğitim almış olan fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanları, fizyoterapistler ve pratisyen hekimler tarafından uygulanmaktadır.

Manuel Terapi Kimlere Yapılır?

Bel ve boyun rahatsızlıkları başta olmak üzere, kas iskelet sistemini ilgilendiren birçok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır. Omurganın kilitlenme sendromları, bel ve boyun fıtıkları, ağrılı kas ve yumuşak doku sendromları, kireçlenme, tenisçi dirseği, donuk omuz bunlardan bazılarıdır.

Manuel Terapi Kimlere Yapılmaz?

Tümör, enfeksiyon, travmatik ve patolojik kırık-çıkıklar, kemik erimesi, iltihaplı romatizmal hastalıklar, akıl hastalığı olanlara yapılmaz.

Manuel Terapi Nasıl Yapılır?

Manuel Terapi uygulanacak bölge öncelikle hafif ısıtılır. Gevşeme ve mobilizasyon ile bağlar esnetilir. Uygun pozisyon verildikten sonra, tedaviyi yapan doktor tarafından, ani bir hareket yaptırılır. Genellikle bir kitleme sesi duyulur. Bu sesin duyulması işlemin yararlı olduğunu gösterir. Tedavi sonrasında yaklaşık 15 dk. sıcak uygulama yapılır ve istirahat edilir.

Manuel Terapinin Faydası Nedir?

Manuel Terapi, eklemlerin etrafındaki aşırı gergin ve kilitlenmiş durumdaki dokuların açılması yolu ile ağrı, sertlik ve tutukluğun giderilmesini sağlar. En çok omurgayı ilgilendiren bozuklukların tedavisinde uygulanmaktadır.