SERVIKAL SPONDILOZ (BOYUN KİREÇLENMESİ)

Boyun omurgasının eklemlerinde gelişen dejenerasyon ve yıpranma olarak tarif edilir. Sorunun kaynağı genellikle omurlar arasındaki disklerden başlar ve çevre dokulara yayılır. Yaşla birlikte görülme  sıklığı artar.

Servıkal Spondıloz (Boyun Kireçlenmesi) Belirtileri

Hastalığın belirtileri , hareket ettirmekle artan boyun ağrısı, ense köküne ve kürek kemiğine doğru yayılan ağrı, boyun hareketlerine kısıtlanma , kollarda ağrı, uyuşma ve bazen güçsüzlüktür. Baş dönmesi, denge bozukluğu ve nadiren bayılma olabilmektedir.Fiziksel muayenede, boyun hareketlerinde kısıtlanma, yaygın boyun hassasiyeti tespit edilir. Durumun ciddiyetine göre nörolojik bulgular tabloya eşlik edebilir.

Servıkal Spondıloz (Boyun Kireçlenmesi) Tedavisi

Tedavisinde, ağrının kontrolü ve hareket açıklığı sağlanarak yaşam kalitesi arttrılmaya çalışılır. Ağrı kontrolü için, ilaç tedavileri yanında girişimsel ağrı tedavileri de yapılabilir. Faset eklem enjeksiyonları, epidural enjeksiyonlar, paravertebral injeksiyonlar ve sinir blokları uygulanabilir. TENS, ultrason, lazer gibi fiziksel tedaviler yanında, düzenli egzersiz ve kaplıca kürleri de faydalı olabilmektedir.