OMUZA YANSIYAN AĞRILAR

Omuz bölgesinde hissedilen, ancak sorunun esas kaynağının başka bir bölge olduğu ağrılara yansıyan ağrı denir. Yansıyan ağrıları bilmek ağrının gerçek sebebini tespit edebilmek açısından çok ama çok önemlidir. Omuz muyanesinde ve görüntüleme yöntemlerinde ciddi bir patoloji  görünmeyen  hastalarda, omuz dışından yansıyan ağrı nedenlerine yönelik araştırma yapmak gerekir.

Omuz çevresine yansıyan ağrıların nedenleri şunlardır:

• Boyun fıtıkları ( Özellikle C4-5 fıtıklarının ağrısı omuzda hissedilir )
  • Kalp krizi ( Özellikle yeni başlayan sol omuz ağrısı olanlara dikkat etmek gerekir )
  • Akciğer tümörleri ( Akciğerin üst kısmındaki tümörler bazen sadece omuz ağrısı ile kendini gösterir. )
  • Mide, yemek borusu  ve safra kesesi hastalıkları da bazen omuza vuran ağrıya neden olabilir.
  • Aort damarında yırtılma.

Hasta örnekleri:

1. Yaklaşık 4 ay boyunca sağ omuz ağrısı nedeniyle bie çok doktora görünen ve sayısız tedavi gören hastamızın şikayetleri geçememsi üzerine bize başvurdu. Muayenesinde ve omuz ultrasonunda kaydadeğer bir anormallik yoktu. EMG sinir testi çektiğimizde ise gördük ki ; alt boyun sinirlerinde hasar var. Bu sinirlere hasar veren en olası durumları düşündüğümüzde ise akciğer MR çektirmeye karar verdik. Sonuçta sağ akciğer üst bölgesinde pinpon topu büyüklüğünde akciğer tümörü tespit ettik.
  2. Yaklaşık 3 gündür olan , yeni başlayan sol omuz ağrısı olan hastamızın omuz ultrasonunda hafif bir tendon lezyonu mevcuttu. Hastamıza enjeksiyon yapmak için hazırlık ve genel kontrollerini yaparken nabız atışının normalden düşük olduğunu farkettik. Bunun üzerine öncelikle kardiyoloji uzmanına görünmesini önerdik. Birkaç saat sonra öğrendik ki hastmaız gerçekten kalp krizi geçiriyormuş. Omuz ağrısının kaplten yansıyan ağrı olduğuna kanaat getirdik. Hastamız kalp doktorlarının başarılı  tedavisi ile sağlığına kavuştu.