FULL ENDOSKOPİK BEL FITIĞI

4.10.2017
Full Endoskopik Bel Fıtığı

Günümüz çağdaş tıbbının bir gereği olarak ameliyatlarda kapalı sistemler ön plana çıkmaya başlamıştır. Çünkü kapalı ameliyatların riskleri açık olanlara göre daha düşüktür. Ameliyat süresi daha kısa olup, işe geri dönüş zamanı daha hızlıdır.

Endoskopik bel fıtığı halk arasında “kapalı ameliyat” olarak bilinmektedir. Temel olarak ameliyatta mikroskop yerine kamera kullanılmasına denilir. Kamera kullanılan değişik sistemler vardır. Ancak günümüzde en gelişmiş sistem Almanya’dan Dr. Sebastian Ruetten’in geliştirdiği Tam Endoskopik (Full-endoscopic) sistemdir. Bu sistemde kullanılan aletler 1cm den daha incedir ( 0,8-0,6cm ).

Endoskopik bel fıtığı ameliyatı yapılırken genel anestezi uygulanır, yaklaşık 15 dakika sürer. Ameliyat süresinin kısa olması genel anestezi risklerini de minimuma indirir. Genellikle hastanede yatmayı gerektirmez. Ek problemi olan (Kalp, kronik hastalık vs.) hastaları 1 gece yatırılabilir.

Tüm dünyada ve bizim yaptığımız bilimsel çalışmalara göre tekrarlama oranı % 10 civarındadır. Bu oran diğer yöntemlerde de aynıdır. Tam endoskopik yöntemle ameliyat edilen hastalarda fıtığın tekrarlaması durumunda, diğer yöntemlere göre daha az yapışıklık olacağından 2. ameliyat daha kolay olur.

ENDOSKOPİK BEL FITIĞI AVANTAJLARI

• Küçük cilt kesisi yapılır.
  • Ameliyat sonrasında sinirler etrafında daha az yapışıklık oluşur.
  • Şişman hastalarda diğer yöntemlere göre daha kolay uygulanabilir.
  • Ameliyat sonrasında ameliyata bağlı kas ağrısı hissedilmediğinden daha az ağrı kesici kullanma ihtiyacı olur .
  • Ameliyat sonrasında diğer yöntemlere göre, daha hızlı iyileşme ve daha kısa zamanda normal hayata dönebilme imkanı vardır.
  • Normal dokulara ameliyat sırasında diğer yöntemlere göre daha az zarar verilir.

ENDOSKOPİK BEL FITIĞI DEZAVANTAJLARI

• Ameliyat için ileri teknoloji gerektiren maliyeti yüksek ekipmanlar gerekmektedir. Ülkemizde birçok hastanede bu ekipmanlar yoktur.
  • Bu ameliyatı yapacak cerrahın endoskopik omurga cerrahisi üzerinde deneyimli olması gerekmektedir.
  • Deneyim kazanmanın uzun ve zahmetli olması, cerrahlar için en büyük dezavantajdır.
Ağrı Tedavisindeki Yeni Gelişmeler Sayfası