MİNİMAL İNVAZİF CERRAHİ

Günümüz modern tıbbında, tedavi yöntemleri hem daha etkili hem de daha az riskli hale getirilmeye çalışılmaktadır. Bu amaçla özellikle omurgayı ilgilendiren bel boyun fıtıkları, kanal daralması gibi sorunların tedavisinde cerrahi yöntemler endoskopik adını verdiğimiz kapalı tekniklerle yapılmaya başlanmıştır.

Açık ameliyatlardaki enfeksiyon, sinir zedelenmesi, ameliyat sonrası yapışıklık gibi ciddi yan etki ihtimali oldukça azalmaktadır. Ameliyat süresi kısaldığı için, narkoza bağlı yan etkiler azalmaktadır. Cerrahi tedavi uygulanan bölge çok küçük bir alan olduğu için operasyon sonrası iyileşme çok daha hızlı olmakta, istirahat süresi ve işe geri dönüş süreleri oldukça kısalmaktadır.

Kapalı teknikle yapılan ameliyatların sonuçları diğer yöntemler kadar başarılı olup,  bazı açılardan diğer yöntemlerden daha iyidir.

Elbette bu yöntemin olumsuz yanları da mevcuttur. En büyük dezavantajı oldukça fazla tecrübe gerektirmesidir. Ayrıca özel cihazlar gereketirdiği için her hastanede bu tekniğe ulaşmak  şu an için zordur. Ameliyat sonrası fıtığın tekrarlama olasılığı diğer yöntemlerden daha kötü değildir ( %10 ).

Minimal endoskopi cerrahi ile tedavi edilen hastalıklardan bazıları:

• Bel fıtığı
  • Boyun fıtığı